Kjolar!

image385

Bild: www.aftonbladet.se/mode

Denna kjol som Sofi Fahrman bär, är verkligen en kjol med stort K! Riktigt snyggt med sidenkjol! Men om jag inte är helt fel ute, så är kjolen som Sofi har från Prada och så mycket kapital vill jag nog inte lägga ner för att få bära en sådan kjol. Nej, istället ska jag nog bege mig ut och leta ett snyggt sidentyg (går även bra i något sidenliknande tyg) och sy mig en själv. Vet dock inte riktigt i vilken färg den ska bli.

I veckan som gått köpte jag ett lila bomullstyg på IKEA som jag ska sy en kjol med paperbag waist av (så sidenkjolen blir nog inte lila den också).

Jag får ta en sak i taget, men förhoppningsvis har lyckats sy båda dessa två modeller av kjolar inom en snar framtid. Har ju symaskin nu. :)

Kommentarer
Postat av: Tusse

Ja den där kjolen är sååå snygg! Jag har också funderat på att försöka sy en sån... Hoppas att din blir bra :)

2007-08-20 @ 12:13:27
URL: http://tusseludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0