Vintagefynd!

Vintagefynd är alltid trevligt att göra, speciellt när de är alldeles gratis!
Dessa fynd gjorde jag när jag letade igenom några gamla lådor på vinden:

En helt underbar blommig klänning med mycket vidd från 60-talet

image97

En gul klänning med hängslen i velour

image98

En vit och silvrig tunika

image99image100

Så, vad tycker ni? Något man skulle ha användning för?

Den blommiga klänning är ju bara för söt, den är ju en sån där dröm som kan få hänga i garderoben, bara man får äga den. Om man kommer få använda den någon gång är ju en senare fråga. Den gula klänningen skulle behöva fållas upp, eftersom jag inte gillade att den slutade nedanför knäna. Kanske en mysig hemmaklänning? Färgen känns ju ganska rätt just nu iaf. Tunikan gillade jag mycket på grund av de silvriga detaljerna. Var bara synd att den var för kort för att ha som klänning.


Kommentarer
Postat av: Meg

Jättetrevlig blommig skapelse! *vill ha*

2007-03-12 @ 19:48:51
Postat av: tove

gud vad fina!

2007-04-25 @ 08:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0