Cykelbyxan gör comeback!

Minns ni när man var liten, och cyklade omkring i lila, glansiga cykelbyxor och nån färgglad tischa i ceriserosa, gärna med nåt matchande lila tryck framtill? Det var tider det! Jag hade aldrig trott att cykelbyxan skulle komma tillbaka och göra entré så många år senare, på catwalken! Men nu är den här. Jag var skeptisk från början, men nu har jag börjat smälta intrycket lite. De kanske går att bära den korta, tighta byxan snyggt ändå. Här är Alexander Wang's idé i pre fall kollektionen 09, om hur cykelbyxan bör bäras:


Under en lång topp är det ju inte tokigt alls!

Topshop har den klassiska, svarta cykelbyxan för 10 £ i webshoppen:



Bilder: Alexander Wang & Topshop

Kommentarer
Postat av: Josefine

Ahaa..hörde att du kommer upp över midsommar, synd vi inte visste d tidigare, annars hade vi styrt upp nåt:) när kommer du nästa gång då? planer för midsommar? kram!

2009-06-17 @ 17:55:56
URL: http://emjowa.blogg.se/
Postat av: Marina

Hejsan du! Ang. cykelbyxan.. Sökte runt efter såna men ha inte hittat! Jag vill ha såna som går till halva låren och som är glansiga, vet du möjlightvis var man kan hitta såna? :)

/Marina

2011-04-27 @ 23:51:29
URL: http://ironic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0