Gammalt blir som nytt!

Allt gammalt kommer tillbaka som man brukar säga. Är något väldigt trendigt en tid så kan man ge sig den på att om man bara sparar det så kommer man få användning för det igen. Trender kommer och går, och vissa dom består. Men vissa trender har en tendens att återkomma efter många år igen!  På vinden hemma hos mina föräldrar har mamma en liten gömma med gamla kläder som hon sparat. Brukar gå igenom dem, och alltid är det något jag tar med mig ner. Det som jag plockar på mig ena gången, skulle jag inte ens ha tittat på sist jag kollade runt bland kläderna. Har tidigare bloggat om endel fynd jag gjort i mammas gamla gömmor. Just nu är jeanstyg hett, sommarens plagg ska gärna vara blommiga och du är absolut helt rätt ute om du sätter på dig något färgstarkt så som något i orange eller cerise i sommar.

De här klänningarna uppfyller en hel del av sommarens trender men bjuder samtidigt på att man kan göra det på sitt  alldeles egna sätt. Precis som jag kommer göra när jag bär dessa!

image219     image220

Till vänster bär jag en hängselklänning i jeanstyg med tryck av blommor i gult och rosa på. Och på den högra bilden har jag på mig en cerise kort klänning med omlottringning upptill och lite vidd i kjolen nedtill.
Och sömmerskan? Ja, mamma själv såklart!  :-)

Kommentarer
Postat av: Emma

gillar den rosa klänningen!! såå söt! =) grattis förresten i efterskott på namnsdan, tänkte skicka sms men glömde bort det! Kram!

2007-06-01 @ 09:53:09
Postat av: Veronika

Ja, visst är den! =) Tackar för gratulationen, bättre sent än aldrig du vet. ;)

2007-06-01 @ 10:47:46
URL: http://torie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0